Regulamin Rekrutacji Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Medyk”
w Zielonej Górze na rok szkolny 2025/2026
PODSTAWA PRAWNA
ZARZĄDZENIE NR 6/2025 LUBUSKIEGO KURATORA OŚWIATY
z dnia 29 stycznia 2025 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postepowania rekrutacyjnego i uzupełniającego na rok szkolny 2025/2026
Na podstawie art. 154, ust. 1, pkt 2. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854,1562,1635 i 1933) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, na rok szkolny 2025/2026 do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe, i na semestr pierwszy klas I publicznych branżowych szkół II stopnia
i publicznych szkół policealnych, stanowiące załącznik do zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PROCES REKRUTACJI
1. Zgłoszenie elektroniczne (należy kliknąć link poniżej, aby wypełnić formularz)
https://2-msz-zgora.sad.edu.pl/index.php?mod=recrutation
- można zarejestrować się jednocześnie na 2 kierunki – jeden w formie dziennej, drugi wieczorowej
2. Formularz należy wypełnić, wydrukować i podpisać
3. Obligatoryjna opłata rekrutacyjna w kwocie 50 zł., którą należy wpłacić na poniższe konto:
Numer konta: 86 1090 1535 0000 0001 3326 9109
Tytuł przelewu: opłata rekrutacyjna
Dane do przelewu: CKZiU Medyk, ul. Wazów 44, 65-044 Zielona Góra
- zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej są absolwenci i słuchacze CKZiU „Medyk” w Zielonej Górze
4. Do formularza należy dołączyć następujące dokumenty :
- oryginał świadectwa szkoły średniej (dopuszczalny również odpis lub kopia potwierdzona notarialnie)
- potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do nauki na wybranym wydziale i do wykonywania wybranego zawodu
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub poradni psychologiczno-pedagogicznej (tylko jeżeli kandydat takie posiada)
5. Dokumenty należy dostarczyć osobiście do sekretariatu szkoły.
TERMINY POSTEPOWANIA REKRUTACYJNEGO I UZUEPŁNIAJĄCEGO, A TAKŻE TERMINY SKŁADANIA DOKUMENTÓW
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Lp. | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z wymaganymi dokumentami | od 19 do 30 maja 2025 r. do godz. 15.00 |
od 4 do 5 sierpnia 2025 r. do godz. 15.00 |
2. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczonych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności | do 9 lipca 2025 r. | do 12 sierpnia 2025 r. |
3. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych | 12 lipca 2025 r. | 14 sierpnia 2025 r. |
4. | Wydanie przez szkołę skierowania na badania lekarskie | od 19 maja do 11 lipca 2025 r. | od 4 do 11 sierpnia 2025 r. |
5. | Potwierdzenie przez kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa potwierdzającego posiadanie wykształcenia średniego, o ile nie zostało ono złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu | od 11 do 15 lipca 2025 r. do godz. 15.00 |
od 14 do 18 sierpnia 2025 r. do godz. 15.00 |
6. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | 17 lipca 2025 r. do godz. 14.00 | 19 sierpnia 2025 r. do godz. 14.00 |
7. | Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia | do 22 lipca 2025 r. | do 22 sierpnia 2025 r. |
8. | Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia | do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia | |
9. | Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej | do 3 dnia od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia | |
10. | Rozpatrzenie przez dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej | do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły |
LEGITYMACJE SZKOLNE
Informujemy, że zgodnie z nowelizacją ustawy o dokumentach publicznych dla Słuchaczy będą wydawane legitymacje szkolne tylko w formie plastikowej karty.
Instrukcja dotycząca przesyłania zdjęć do legitymacji:
1. Format zdjęcia jak do dowodu osobistego
2. Skan zdjęcia przesyłamy w formacie jpg. z numerem pesel
- w temacie wpisujemy: zdjęcie
- w treści wpisujemy: imię, nazwisko, kierunek np.: technik masażysta I dzienny
3. E-mail wysyłamy na adres: sekretariat@medyk.zgora.pl
Rekrutacja ciągła – do 10 września 2025 roku.
Zapraszamy !!!
W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-13.00
lub kontakt e-mail: sekretariat@medyk.zgora.pl